سفارش تبلیغ
صبا ویژن

50 ترفند بسیار کاربردی نرم افزار تری دی مکس

قبل از شروع کار…

01- از افزونه ها استفاده کنید : افزونه های معروف زیادی برای نرم افزار 3dsmax مانند Forest Pack ،Rail Clone ، Fumefx، Thinking Particles، PheonixFD و… وجود دارند.

02- ویژگی layer را فراموش نکنید: این ویژگی مدیریت صحنه 3dsmax را بسیار ساده تر می کند. افزونه ها و اسکریپت های (به معنی یک نرم‌افزار تحت وب یا یک سایت اینترنتی است که می‌تواند روی هاست نصب و فعال‌سازی شود و برای کاربری خاص مورد استفاده قرار گیرد) زیادی برای افزودن ویژگی های مختلف به مدیر لایه 3dsmax وجود دارد، البته خود layer به تنهایی یک ابزار قدرتمند در صحنه های وسیع و بزرگ است.

03- در یک انجمن فعال 3dsmax شرکت کنید: یادگیری از مردم یکی از سریعترین راههاست. در همه انجمن های بزرگ مانند CG Talk ، CG Architect ، 3DTotal و…. ثبت نام کنید، آنها همیشه در حال به اشتراک گذاری دانش خود هستند.

04- از قابلیت شخصی سازی 3dsmax به نفع خود استفاده کنید: من بخش های مخصوص خودم را دارم: کلید های میانبر اصلاح شده در Modifiers Stack که بیشترین استفاده را دارند،shader library شخصی، رندرهای از پیش تنظیم شده، تنظیم جریان PF و موارد دیگر. بار ها دیده ام که بعضی افراد آنقدر نرم افزار 3ds max را شخصی سازی می کنند که در نهایت شبیه به یک نرم افزار جدید به نظر می رسد.

05- صحنه خود را بهینه کنید: در منظره خود از سایه ها استفاده کنید. یکی از بهترین کارهایی که برای واقع گرایی تصویر می توانید انجام دهید خاموش کردن شفافیت است، اما اگر می خواهید دوباره آن را فعال کنید از کلید های Alt + X استفاده کنید.

06- ایجاد یک پرونده Maxstart.max: یک پرونده Maxstart.max همانند پرونده ای است که همیشه هنگام باز کردن 3dsmax به طور پیش فرض بارگیری می شود. تنظیمات رندر و رندر رایج خود، نورپردازی، دوربین و غیره را تنظیم کنید. این تنظیمات در زمان کار در صحنه جدید، باعث صرفه جویی در زمان تنظیم مجدد همه چیز می شود چرا که از قبل بیشتر تنظیمات را انجام داده اید.

07- تعداد کمی از صحنه های پایه را بسازید: همانطور که کارهای هنری خود را کامل می کنید، خواهید فهمید که برخی تنظیمات رندر، دوربین و چراغ به خوبی برای فضای داخلی، خارجی، عکس های گرفته شده یا انیمیشن کار می کنند. هر زمان که این کار را انجام دادید یک کپی خالی از آن صحنه را ذخیره کنید (دوربین و چراغها را ذخیره کنید- نه ساختار و وسایل). می توانید از این صحنه های خالی برای سرعت بخشیدن به شروع پروژه بعدی خود استفاده کنید.

08- مدیریت و سازماندهی ساختار های بزرگ: پراکسی ها برای ذخیره ساختار های بزرگی که در بسیاری از صحنه ها استفاده می شوند (برای مثال درختان بلند و انبوه) بسیار مناسب هستند. یکی از محدودیت های موجود این است که فرمت شبکه v-ray اشیا را ذخیره نمی کند. برای حل این مشکل، هر پروکسی که با اشیا خود در صحنه های 3dsmax ایجاد کرده اید را ذخیره کنید و آن صحنه ها را در پوشه های جداگانه نگه دارید. اگر می خواهید آن را اصلاح کنید، می توانید منابع شبکه را در همان پرونده نگه دارید. هنگام کار بر روی یک صحنه جدید، فقط کافی است پوشه را باز کرده و پروکسی های خود را ادغام کنید.

 

ادامه مطلب....